'מצב הרוח': שילוב כלים וגישות של רוחניות להעצמת העבודה הטיפולית במעגל החיים והמוות.

לפי הזמנה

רקע:

ידוע כי רוחניות מהווה מרכיב משמעותי מאיכות החיים של האדם וכי הרוחניות של האדם משפיעה באופן חיובי על הבריאות הפיזית והנפשית. הרוחניות היא למעשה " המימד של האנושיות המתייחס לדרך שבה פרטים מחפשים ומביעים משמעות ומטרה והדרך שבה הם מביעים את ה'חיבוריות' שלהם לרגע הנוכחי, לעצמי, לאחר, לטבע ולמשמעותי או מקודש בחייהם." (Pulchasky, 2009). מחקרים וניסיון קליני מראים שאנשים המתמודדים עם משברי חיים פונים למשאבים רוחניים פנימיים וחיצוניים על מנת לתמוך בתהליכי ריפוי. נמצא שרוחניות מהווה משאב למציאת משמעות וכוחות במצבי משבר מצד אחד, ושמשברים מהווים טריגר לצמיחה והתפתחות רוחנית מצד שני. על כן, עולה צורך בקרב מטפלים להכיר וללמוד מודלים וכלים של רוחניות בעבודה הטיפולית.

מטרות ונושאים:

  • הכרות עם איכויות, מושגים ומודלים פסיכו-רוחניים מעשיים המהווים בסיס תיאורטי לעבודה טיפולית במעגל החיים והמוות המשלימים את המודלים הטיפוליים המוכרים כגון, הגדרות של רוחניות ובריאות, מודל פסיכוסינטזה (רוברטו אסג'יולי), פסיכולוגיית המעמקים של קראל יונג, פסיכולוגיה סומאטית, פסיכולוגיה בודהיסטית, פסיכולוגיה אינטגרטיבית ויוגה אינטגראלית, גישות  ממוקדות משמעות, ועוד..
  • הכרות עם סוגיות רוחניות טיפוליות במעגל החיים והמוות כגון משברים רוחניים, מצבי תודעה אחרים, התפתחות פסיכו-רוחנית בעקבות משבר,
  • הקניית כלים והתערבויות רוחניות המשתלבות עם העבודה הטיפולית כגון מדיטציה, נשימות, תשאול רוחני, תפילה אישית, טקסים, מיינדפולנס, חמלה וחמלה עצמית ועוד…

 

נלמד המשגה מקצועית ויישומית של רוחניות בהקשר לעבודה הטיפולית בתחום הבריאות הפיזית והנפשית בהתאם לסוגיות הרלוונטיות לגילאים והמצבים השונים במעגל החיים והמוות על יד עבודה חווייתית ברמה אישית וקבוצתית. נתייחס לסובייקטיביות הרב-תרבותית  ולרב-גוניות של החוויה הרוחנית ותרומתה להתפתחות והצמיחה של האדם במצבי חיים שונים. נלמד לזהות צרכים, משברים, כוחות, ומשאבים רוחניים של עצמנו כמטפלים/ות ושל המטופלים/ות בנוסף לאלו הפסיכו-סוציאליים והפיזיים, ונלמד כלים  טיפוליים מעשיים על מנת להעצים את הצמיחה וההתפתחות הפסיכו-רוחניים מעבר להתמודדות עם קושי וסבל קיומי.  נכיר מחקרים העוסקים ברוחניות ובריאות וביישום שלהם ברמה הקלינית ונתנסה בתרגולים מעשיים. המפגשים גם יכללו הדרכה יישומית על מקרים מהשטח.

להזמנת הרצאה או סדנא חייגו 0544846669 או מלאו את הטופס ואחזור אליכם